Tato stránka využívá v rámci poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení stránky souhlasíte s jejich používáním. Více informací včetně informací o jejich odstranění a vypnutí naleznete ZDE

Co vše obnáší studium PR

S marketingem, reklamou a PR se budete setkávat každý den po celý život, ani si to vždy neuvědomíte. Ačkoli pro práci v reklamní, či kreativní agentuře není vždy nutné příslušné vzdělání, studiem nic nezkazíte.

 

Marketingové komunikace jsou všechny relevantní komunikace s trhem. Zasahují do komerčního i nekomerčního sektoru. Ať už obchodní, sociální, či obchodní komunikaci. Public relations také můžete chápat jako zajišťování dobrých vztahů mezi institucemi a zákazníky.

 

Přijímací zkoušky můžete zkusit například na Karlově Univerzitě,  jsou dvoukolové, v prvním kole probíhají formou písemného testu z cizího a českého jazyka a všeobecného historického, politického, společenského a kulturního přehledu. Ve druhém kole následuje pohovor s nejlepšími uchazeči z písemného kola.

 

Obor se zaměřuje na marketing z pohledu komunikačních strategií, lze tedy očekávat předměty typu psychologie či sociologie zaměřené na marketingovou komunikaci, naopak takřka žádný prostor zde není věnován ekonomice, některé jistě potěší, že matematiku (a předměty ji využívající) byste v rozvrhu hledali marně. Místo toho budete studovat například právo a etiku v marketingu, marketingové strategie, nezapomíná se ani na marketing pro neziskový sektor a na tvorbu značky. Výběr z oblasti PR je trochu chudší, kromě znalostí z marketingu však využijete i předmětů Dějiny a teorie public relations, Komunikace s médii a předmětů zaměřených na výzkum a využití médií obecně.

 

Studium vám pomůže rozšířit obzory a dá vám řadu teoretických znalostí, z nichž některé v praxi jistě oceníte. Budoucí uplatnění však záleží hodně na vás. Titul vám může cestu usnadnit, ale nevyšlape ji sám o sobě. Již v průběhu studia vás také čeká povinná praxe.

Efektivní time management při psaní diplomové práce

  Time management je klíčovým prvkem při psaní diplomové práce, který vám pomůže efektivně využít váš čas a dosá…

Poslední krok psaní bakalářské práce: Revize nesmí chybět!

Psaní bakalářské práce je náročný proces, který vyžaduje nejen kvalitní výzkum a strukturované myšlení, ale tak…

Jak napsat kvalitní úvod diplomky?

  Úvod diplomové práce je klíčovou částí, která zaujme čtenáře a nastaví směr vaší práce. Je to první…