10 tipů, jak vyzrát na kocovinu

Nepříjemnou kocovinu zná asi každý. Hlava třeští, jazyk se lepí na patro a žaludek máte jako na vodě. Přečtěte si rady, jak ráno přežít s co nejčistší hlavou a nejstabilnějším žaludkem.

 

1.  Silný vývar

Nejlepší volbou vždy bude opravdu silný hovězí, slepičí, nebo i zeleninový vývar. V největší nouzi zabere i bujón v kostce, či jakákoliv horká instantní polévka. Můžete zkusit rychlou verzi česnečky: na polévkový talíř dejte česnek rozetřený se solí, přidejte trochu oleje a pepře a zalijte vroucí vodou.

 

2.  Kofein

Kofein je často považován za protijed alkoholu. Sklenice vychlazené koly, nebo šálek kávy, pomůže na bolavou hlavu a potlačí ospalost. Kola navíc tělu dodá potřebné cukry.

 

3.  Zeleninový koktejl

Zeleninový koktejl vás probere a povzbudí organismus. Na kousky nakrájejte oloupanou 1/2 salátové okurky, menší červenou papriku, přidejte 2 lžičky kečupu, trochu čerstvé, případně sušené bazalky, přidejte 1 dcl rajské šťávy a celerové šťávy. Rozmixujte, dolejte minerálkou, aby konzistence nebyla příliš hustá. Nakonec opepřete a přidejte pár kostek ledu.

 

4.  Mléko

Mléko neutralizuje překyselený žaludek. Místo plné sklenice lze použít i smetanovou zmrzlinu, která osvěží a žaludku také uleví.

 

5.  Kyselé

Zavináč, kyselá okurka, či podobná pochutina dokáže napravit chuť i žaludek. Pokud však nemáte na jídlo ani pomyšlení, můžete vypít panáka octa, nebo vymačkat celý citron do sklenice s vodou. Skvěle zabere i samotný lák z okurek.

 

6.  Bylinkový čaj

Od kocoviny vám pomůže hlavně mátový čaj, který zklidňuje zažívání. Na podporu činnosti jater je výborný také žebříčkový, nebo heřmánkový odvar. Vyzkoušet můžete také čaj z čerstvého nastrouhaného zázvoru přislazeného medem.

 

7.  Sprcha

Chladivá sprcha vás po ránu probere. Zkuste střídat teplý proud vody se studeným a tělo šokujte. Organismus se tak zaručeně vzpruží.

 

8.  Vajíčka

Vajíčka sou bohatým zdrojem cysteinu, aminokyseliny, která pomáhá játrům odbourat toxiny, jež způsobují kocovinu. Na snídani po krušné noci jsou proto ideální.

 

9.  Fyzická aktivita

Přestože se vám nebude chtít ani vylézt z postele, zkuste vyvinout alespoň nějakou fyzickou aktivitu. Bohatě může stačit i malá procházka. Pohyb a studený vzduch okysličí vaší krev, mozkové buňky a probere i zbytek narušeného organismu.

 

10. Opijte se znovu

Bohužel po opětovném vystřízlivění vám ještě mnohem hůře.